Asturias acoge la gala final del Festival Liet Internacional, con once grupos de música representando a las lenguas minoritarias europeas

(Sábado, 17.11.2012)

FESTIVAL LIET

Asturias acoge la gala final del Festival Liet Internacional, en la que participarán once grupos de música que representarán a las lenguas minoritarias europeas

El certamen se celebrará el 1 de diciembre en el teatro de Laboral Ciudad de la Cultura

El teatro de Laboral Ciudad de la Cultura (Gijón) acogerá el próximo 1 de diciembre la gala final del Festival Liet Internacional 2012, en la que participarán once grupos que representan a diferentes lenguas minoritarias de Europa. La entrada será libre hasta completar el aforo.

El certamen, que cumple su primera década, contará con la presencia de una delegación del Consejo de Europa, encabezada por el director del Secretariado de la Carta Europea para las lenguas regionales y minoritarias, Alexey Kozhemyakov.

En esta edición, el comité de selección de la Fundación Liet Internacional, compuesto por expertos en música de Frisia, Asturias y Córcega, escogió cinco de las 35 candidaturas procedentes de 18 minorías lingüísticas de Europa:

• Brian Ó hEadhra, representante del gaélico escocés (Reino Unido).
• Enkore, representante del euskera (España).
• Ivan Belosludtsev & 4 Cheber Pios, representantes del udmurtio (Federación Rusa).
• Lleuwen, representante del bretón (Francia).
• The Voodoolectric, representantes del bajo sajón (Alemania).

Otras seis bandas resultaron clasificadas para actuar en el Liet International Asturies 2012, tras ganar un concurso de la canción en su lengua propia en los países asociados a la fundación. Son las siguientes:

• Asturiana Mining Company, ganadores del Premiu al Meyor Cantar 2012 Asturies (2012)
• Inger Karoline Gaup, ganadora del Sami Grand Prix 2012, Sápmi (Noruega).
• Yldau, ganador del Liet 2012, Frisia (Países Bajos).
• Dopu Cena, ganador de Liet Corsica 2012, Córcega (Francia).
• Claudia Crabuzza y Claudio Gabriel Sanna, ganadores del Festival de Suns, certamen de la canción en las lenguas minoritarias de Italia y la región alpina.
• Jo No Kognos, seleccionados también por el Festival de Suns.

En total, concursarán en la final once formaciones que representan a las siguientes lenguas: gaélico escocés, euskera, udmurtio, bretón, bajo sajón, sami, frisio, corso, friulano, catalán y asturiano. El cartel del festival también incluye la actuación del grupo asturiano Dixebra.

El festival, que empezará a las 21:15 horas, será retransmitido en directo por televisión e Internet a través de la Televisión del Principado de Asturias (TPA). Con el fin de favorecer el desarrollo del espectáculo, la entrada al festival será libre hasta completar aforo, previa recogida de invitaciones en la Laboral y en el Centro Niemeyer de Avilés. Dichas invitaciones estarán disponibles a partir de este fin de semana.

El Festival Liet International se celebrará por primera vez en España tras su paso por los Países Bajos, Suecia, Francia o Italia.

Toda la información relativa al festival Liet International está disponible en la web http://www.liet-asturies2012.com y a través de las redes sociales Facebook (Liet Asturies 2012) y Twitter (@liet_asturies).

NOTA DE PRENSA

(Martes, 13.11.2012)

El festival Liet International va cuntar con once grupos finalistes en delles llingües minoritaries

La gala va celebrase’l 1 d’avientu nel Teatru de la Llaboral y la entrada va ser llibre y gratuita

El día 1 d’avientu, Llaboral Ciudá de la Cultura, en Xixón, va acoyer la final del festival Liet International 2012 na que van participar once grupos, que representen a diferentes llingües minoritaries d’Europa.

El festival cumple la so primer década y que nesta ocasión va cuntar cola presencia d’una delegación del Conseyu d’Europa, encabezada por Alexey Kozhemyakov, director del Secretariáu de la Carta Europea pa les llingües rexonales y minoritaries.

Pa esta edición del festival, el comité de selección de la Fundación Liet International y los sos socios, compuestu por espertos en música de Frisia, Asturies y Córcega, ficieron una escoyeta ente los 35 candidatos presentaos de 18 minoríes llingüístiques d’Europa de la que resultaron cinco elexíos:

– Brian Ó hEadhra, representante del gaélicu escocés (Reinu Uníu).
– Enkore, representante del euskera (España).
– Ivan Belosludtsev & 4 Cheber Pios, representantes del udmurtiu (Federación Rusa).
– Lleuwen, representante del bretón (Francia).
– The Voodoolectric, representantes del baxu saxón (Alemaña).

Xunto a ellos, otres seis bandes resultaron clasificaes pa Liet International Asturies 2012, depués de ganar un concursu de la canción na so llingua propia nos países asociaos a la Fundación. Estes son:

– Asturiana Mining Company, ganadores del Premiu al Meyor Cantar 2012 Asturies (2012)
– Inger Karoline Gaup, ganadora del Sami Grand Prix 2012, Sápmi (Noruega).
– Yldau, ganador de Liet 2012, Frisia (Países Baxos).
– Dopu Cena, ganador de Liet Corsica 2012, Córcega (Francia).
– Claudia Crabuzza y Claudio Gabriel Sanna, ganadores del Festival de Suns, certame de la canción nes llingües minoritaries d’Italia y la rexón alpina.
– Jo No Kognos, escoyíos tamién pol Festival de Suns (con derechu a enviar a dos participantes).

En total, once formaciones, que representen a los idiomes gaélicu escocés, euskera, udmurtiu, bretón, baxu saxón, sami, frisiu,corsu, friulanu, catalán y asturianu, van concursar na final que se va celebrar el 1 d’avientu en Llaboral Ciudá de la Cultura, en Xixón (Asturies), nuna gala que va cuntar tamién cola actuación del grupu asturianu Dixebra.

El festival, que va empezar a les 21.15 hores, va ser retresmitíu en directu per televisión y Internet al traviés de la Televisión del Principáu d’Asturies (TPA). Cola fin de favorecer el desenvolvimientu del espectáculu, la entrada al festival va ser llibre hasta completar aforu, previa recoyida d’invitaciones na Llaboral y nel Centru Niemeyer. Diches invitaciones van tar disponibles a partir del próximu vienres día 16 de payares.

Ye la primer vez que’l festival Liet International se celebra na península ibérica, depués del so pasu pelos Países Baxos, Suecia, Francia o Italia.

Tola información sobre’l certame va tar disponible na páxina web http://www.liet-asturies2012.com, y va poder siguise al traviés de facebook (Liet Asturies 2012) y twitter (@liet_asturies).

——————————

CURSOS ASTURGALICIA

¿Y tú qué opinas de esto?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s