Os populares galegos fan fincapé en que a carta que se lle remitiu ao presidente da Comisión Europea, Durao Barroso, é absolutamente procedente vista a indefensión na que José Blanco parece que vai deixar os intereses xerais dos galegos
O PPdeG lamenta que Blanco actúe coa conexión do AVE Vigo-Oporto igual que o resto do Goberno co Xacobeo, co carbón, co leite ou co naval galego
El PPdeG lamenta que el ministro de Fomento actúe con la conexión del AVE Vigo-Oporto «igual que el resto del gobierno con el Xacobeo, con el carbón, con la leche o con el naval gallego».
Estas declaraciones son en respuesta a otras del ministro en que José Blanco, ha reclamado al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que «respete» las decisiones que afecten a la reprogramación de los fondos europeos sobre las infraestructuras que lleve a cabo el Gobierno portugués y le recuerda que el trasvase de fondos puesto en práctica por el Ejecutivo luso, del AVE Vigo-Oporto a la de Oporto-Madrid, es una «práctica habitual» en Europa.
- Os populares lembran que o ministro asumiu como propia a proposta do presidente da Xunta de firmar un acordo co Goberno de Portugal, para que blindase a conexión do AVE Vigo-Oporto
- Pídenlle a Blanco que aclare se mantén que a conexión do AVE Vigo-Oporto é prioritaria ou se vai ser relegada a un segundo plano
- “¿Estamos ante unha estratexia deseñada en Madrid e executada en Portugal?”, pregúntase o PPdeG
Santiago de Compostela, 7 de outubro de 2010.- O Partido Popular de Galicia lamenta que o ministro de Fomento, José Blanco, actúe coa conexión do AVE Vigo-Oporto «igual que o fai o resto do Goberno central ao non apoiar o Xacobeo, ao discriminar aos galegos no tema do carbón, ao lavarse as mans para apoiar ao sector lácteo ou ao non respaldar o futuro do naval galego».
Nesta liña, os populares fan fincapé en que a carta que se lle remitiu ao presidente da Comisión Europea, Durao Barroso, solicitándolle que non autorice ao Goberno de Portugal o trasvase os fondos europeos reservados para o AVE Vigo-Porto para a conexión con portuguesa con Madrid, «é absolutamente procedente, vista a indefensión na que José Blanco parece que vai deixar os intereses dos galegos» no que atinxe a esta infraestrutura, estratéxica para Galicia e especialmente para Vigo.
A actitude de José Blanco «non sorprende posto que segue a liña dos seus compañeiros de Goberno» pero o PPdeG lembra tamén que o ministro asumiu como propia a proposta do presidente do Goberno galego, Feijóo, de firmar un acordo co Goberno de Portugal, para que blindase a conexión do AVE Vigo-Oporto.
Polo tanto, os populares galegos esixen a Blanco que aclare xa se mantén ou non este compromiso, que adquiriu públicamente, e que aclare se apoia o desvío de fondos que plantexa Portugal e vai a seguir o exemplo do Excutivo luso, ou vai a priorizar o AVE Lisboa-Madrid sobre a conexión Vigo-Oporto. “¿Estamos ante unha estratexia deseñada en Madrid e executada en Portugal?”, pregúntase o PPdeG, que insta a Blanco a explicar se a conexión con Galicia é prioritaria ou se vai ser relegada a un segundo plano contra os intereses galegos.
Estas acusaciones son en repuesta a una carta del ministro de Fomento, José Blanco, donde ha reclamado al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que «respete» las decisiones que afecten a la reprogramación de los fondos europeos sobre las infraestructuras que lleve a cabo el Gobierno portugués y le recuerda que este tipo de actuación es una «práctica habitual» en Europa.
En una misiva enviada al mandatario autonómico, el ministro responde de esta manera a la petición efectuada por Feijóo al presidente de la Comisión Europea, el también portugués José Manuel Durao Barroso, a quien le ha demandado «formalmente» que no autorice al Gobierno luso a trasvasar los fondos europeos reservados para el AVE Vigo-Porto a la línea Lisboa-Madrid.
La carta enviada por el dirigente gallego también fue remitida al primer ministro luso, José Sócrates, así como al propio ministro de Fomento para informarles de esta reclamación de Galicia.
En la contestación, José Blanco muestra su «extrañeza y sorpresa» por que Feijóo se haya dirigido directamente al presidente de esa institución europea y al primer ministro portugués, así como por el hecho de que su contenido, anunciado tras el último Consello de la Xunta, «apareciese en los medios de comunicación».
En este sentido, le advierte de que se trata de un tema que «concierne muy directamente a las competencias de los estados y que se inscribe dentro de la política exterior, que es responsabilidad del Gobierno».
«En una cuestión tan relevante para las relaciones bilaterales entre España y Portugal, creo que deben guardarse escrupulosamente las buenas prácticas en los contactos con las máximas autoridades comunitarias», manifiesta el ministro de Fomento en su misiva al presidente gallego.
Sobre el fondo de la cuestión, Fomento señala que el Gobierno de Portugal es «el responsable de priorizar el ritmo en la ejecución de su política de infraestructuras, por lo que el hecho de que tuviera asignados fondos comunitarios a alguna de las obras, no es garantía en ningún caso de que éstas se pudieran ejecutar».
Así, recalca que la reprogramación de fondos comunitarios es «una práctica habitual en Europa», tanto en la esfera local y regional como central, que persigue «no perder la disponibilidad» de esas dotaciones económicas. Por ello, «se trata de decisiones que traducen un esfuerzo de responsabilidad por parte de quienes tienen distribuidas las tareas de gobierno, por lo que deben ser respetadas», apunta Blanco.
Finalmente, y en lo que se refiere a la conexión de España y Portugal, el ministro asegura a Feijóo que constituye una «prioridad de los dos gobiernos», como «ponen de manifiesto los avances producidos en los últimos años», incide.
«Desde luego, el Gobierno va a seguir manteniendo este esfuerzo en el futuro, y seguimos considerando importante la conexión ferroviaria en alta velocidad y mercancías entre Vigo y Oporto», concluye la carta, antes de expresar su «compromiso» de mantener al presidente autonómico «puntualmente informado sobre la evolución de este asunto«.
