La situación de la enseñanza de la llingua asturiana y del eonaviego

LLINGUA Y FALA

La situación de la enseñanza de la llingua asturiana y del gallego-asturianu

por CSI-Educación

 El pasáu xueves 17 de xineru, la Conseyera d’Educación, Ana González, manifestaba haber llegao a un alcuerdu col Ministeriu d’Educación pol que na LOMCE figurará la Llingua Asturiana como asignatura d’obligada ufierta. Dendela Corriente Sindical d’Izquierda queremos facer les siguientes consideraciones:
L’asignatura de Llingua Asturiana y Gallego-Asturianu yá ye d’obligada ufierta nos centros escolares asturianos, acordies colo dimpuesto na Llei d’usu y promoción del asturianu
Les palabres de la conseyera nun esclarien nada sobre’l futuru de l’asignatura al nun concretar como se va a inxertar ésta na reforma educativa. Esto fai que les espectatives seyan preocupantes y que pudieremos tar ante un empeoramientu grave de les condiciones: convertiéndose nuna asignatura optativa (sin alternativa), compitiendo en condiciones d’inferioridá cola Educación Artística y una segunda llingua estranxera, ye dicir, a como ta anguaño en Secundaira., mientres qu’en Secundaria podría dase’l casu de que l’asturianu compitiese con munches más asignatures de que lo fai agora; el pesu curricular podría minorizase con una carga horaria entá menor que l’actual.
La conseyera tampoco fai nenguna referencia a la situación llaboral de los docentes d’asturianu y gallego-asturianu, nin a la creación de la especialidá. Docentes que, tres trenta años de precariedá absoluta, nun cuenten con nengún tipu d’información sobre esti procesu de reforma por parte de la Conseyería y muncho menos foron consultaos sobre’l mesmu.
Dende la Corriente desiximos que la Conseyería d’Educación subsane les actuales deficiencies que sufre la enseñanza de la llingua asturiana y que garantice’l derechu a la conocencia del asturianu qu’establez l’Estatutu d’Autonomía d’Asturies, y que la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu y del Gallego-Asturianu desarrolla garantizando la voluntariedá de la mesma, ensin tener que competir con nenguna otra asignatura.
Asina mesmo, queremos manifestar el nuestru sofitu a l’Asamblea de docentes de llingua asturiana y gallego-asturianu y a cuantes acciones promuevan.
Pa finar, nun podemos dexar de recordar que esiste una solución para resolver esta cuestión de la manera más cenciella y lóxica: la declaración d’oficialidá del asturianu.

La situación de la enseñanza de la llingua asturiana y del eonaviegu

sábado, 19 enero 2013, 18:59, por Corriente Sindical de Izquierda (CSI) Asturias

 La situación de la enseñanza de la llingua asturiana y del gallego-asturianu

Sábado 19 de enero de 2013, por CSI-Educación

El pasado jueves 17 de enero, la Consejera de Educación, Ana González, manifestaba haber llegado a un acuerdo con el Ministerio de Educación por el que en la LOMCE figurará la Llingua Asturiana como asignatura de obligado ofrecimiento. Desde la Corriente Sindical de Izquierda queremos hacer siguientes consideraciones:

  • La asignatura de Lengua Asturiana y Gallego-asturiano ya es de obligado ofrecimiento en los centros escolares asturianos, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley de utilización y promoción del asturiano
  • Las palabras de la consejera no aclaran nada sobre el futuro de la asignatura al no concretar como se va a insertar ésta en la reforma educativa. Esto hace que las expectativas sean preocupantes y que pudieramos estar ante un empeoramiento grave de las condiciones: convertiéndose en una asignatura optativa (sin alternativa), compitiendo en condiciones de inferioridad con la Educación Artística y una segunda lengua extranjera, es decir, mientras que en Secundaria podría darse el caso de que el asturiano compitiese con muchas más asignaturas de que lo hace ahora; el peso curricular podría reducirse con una carga horaria aún menor que el actual.
  • La consejera tampoco hace ninguna referencia a la situación laboral de los docentes de asturiano y gallego-asturiano, ni a la creación de la especialidad. Docentes que, tras treinta años de precariedad absoluta, no cuentan con ningún tipo de información sobre este proceso de reforma por parte de la Consejería y mucho menos han sido consultados sobre el mismo. Desde la Corriente exigimos que la Consejería de Educación subsane las actuales deficiencias que sufre la enseñanza de la lengua asturiana y que garantice el derecho a la conocimiento del asturiano que establece el Estatuto de Autonomía de Asturias, y que la Ley de Utilización y Promoción del Asturiano y del Gallego-asturiano desarrolla garantizando la voluntariedad de la misma, sin tener que competir con ninguna otra asignatura. Así mismo, queremos manifestar nuestro apoyo a la Asamblea de docentes de lengua asturiana y gallego-asturiano y a cuantas acciones promuevan. Para terminar, no podemos dejar de recordar que existe una solución para resolver esta cuestión, la más sencilla y lógica: la declaración de oficialidad del asturiano.
Anuncios

¿Y tú qué opinas de esto?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s