Fallece un brigada antiincendios en un fuego forestal en el ayuntamiento ourensano de Castrelo do Val

Castrelo do Val

Fallece un brigada antiincendios en un fuego forestal en el ayuntamiento ourensano de Castrelo do Val

  • Se desconocen por el momento las causas concretas del fallecimiento, que serán investigadas por las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado

Santiago, 27 de marzo de 2012.- La Xunta de Galicia informa del fallecimiento, en el desempeño de sus funciones, de un brigadista antiincendios mientras realizaba labores de extinción de un fuego en la parroquia de Piornelo, en el ayuntamiento ourensano de Castrelo do Val. Se desconocen por el momento las causas concretas del fallecimiento, que serán investigadas por las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado.

La Xunta de Galicia desea manifestar su más profunda condolencia a los familiares, amigos y compañeros del fallecido, así como hacerles partícipes del agradecimiento de toda la sociedad gallega por la labor que estaba realizando y en la que encontró, para desgracia de todos, su muerte.

Incendio forestal El fuego ahora está activo. Se inició a las 13:35 horas y según estimaciones provisionales la superficie afectada supera las 20 hectáreas.

En los trabajos de extinción de este incendio participan 1 técnico, 4 agentes forestales, 7 brigadas, 4 motobombas, 5 helicópteros y 6 aviones.

Rosa Quintana lamenta el fallecimiento del brigadista en la extinción del fuego de Castrelo do Val y confirma la apertura de una investigación

  • La conselleira se desplazó hasta el lugar en el que se registra el fuego, aún activo, en la parroquia de Piornelo, y dijo que este es un “día triste para todos”
  • La titular de Medio Rural y Mar confirmó la apertura de una investigación para aclarar las circunstancias del fallecimiento y destacó que los compañeros del fallecido siguen trabajando en la extinción del incendio

Santiago, 27 de marzo de 2012.- La conselleira de Medio Rural y del Mar, Rosa Quintana, lamentó esta tarde el fallecimiento del brigadista antiincendios de la Xunta Higinio Vivas López, que perdió la vida mientras trabajaba en la extinción de un fuego forestal en la parroquia de Piornelo, en el ayuntamiento ourensano de Castrelo do Val. La titular de Medio Rural y del Mar se desplazó hasta el lugar de los hechos, acompañada por el secretario general de Medio Rural y Montes, Tomás Fernández-Couto.

Rosa Quintana dijo que este es un día triste para todos y confirmó la apertura de una investigación para aclarar las circunstancias del fallecimiento del brigadista y destacó el hecho de que sus compañeros siguen trabajando en la extinción de este incendio forestal, aún activo.

El fallecido era personal fijo del Servicio de Prevención y Defensa contra los Incendios Forestales de la Xunta de Galicia y tenía 59 años de edad. Era natural de la localidad ourensana de Oímbra y acumulaba 15 años de experiencia. Pertenecía a la brigada antiincendios de Infesta.

La Xunta de Galicia manifestó su más honda condolencia a los familiares, amigos y compañeros del fallecido y quiere hacerles partícipes del reconocimiento y agradecimiento de toda la sociedad gallega por la labor que estaba realizando este trabajador y en el que encontró su muerte.

Datos del fuego Este fuego se inició a las 13:35 horas en 4 focos diferentes y según estimaciones provisionales a superficie afectada supera las 200 hectáreas, todas ellas de arbolado. En su extinción participan 2 técnicos, 6 agentes forestales, 11 brigadas, 9 motobombas, 3 palas, 6 helicópteros y 8 aviones. Para colaborar en la extinción de este fuego se movilizó también la Unidad Militar de Emergencias (UME), en concreto 100 efectivos del batallón número 5, con base en León, con 6 autobombas y 2 camiones nodriza que se están desplazando a la zona, estando prevista su llegada en breve.

DECLARACIÓN INSTITUCIONAL DO PRESIDENTE DA XUNTA CON MOTIVO DO SINISTRO OCORRIDO ESTA TARDE EN CASTRELO DO VAL

Santiago de Compostela, 27 de marzo de 2012

Comparezo hoxe ante todos vostedes para expresar a tristura e o pesar pola morte dun persoal laboral indefinido da Xunta de Galicia, da Administración autonómica, un brigadista antiincendios, que faleceu esta tarde durante os labores de extinción dun incendio en Castrelo do Val. Incendio no que, segundo os datos facilitados pola Consellería Rural e do Mar, participan na súa extinción 5 helicópteros, dous avións de carga terrestre, 4 avións de carga anfibia, 6 motobombas e entre 70 e 80 brigadistas de extinción dos lumes.

Quixera comezar esta intervención trasladando o noso fondo e máis sentido pésame,  en nome de toda Galicia, trasladarlle o máis sentido pésame, en primeiro lugar, á súa familia, aos seus amigos e aos seus compañeiros de traballo. A todos os seres queridos de Higinio Vivas López, natural de Oímbra, de 59 anos e con 15 de experiencia na loita contra os lumes forestais. A todos os que senten de maneira máis cercana esta triste noticia queremos transmitirlles as nosas condolencias nestes difíciles momentos e todo o apoio que precisen para poder afrontar este tráxico suceso

Tamén me gustaría dirixirme ós heroes anónimos que conforman os dispositivos de extinción e que nun día coma hoxe merecen especialmente o noso recoñecemento e a nosa gratitude.

Neste día de loito é obrigado subliñar a entrega dos brigadistas, que levan o seu traballo moito máis aló do estrito cumprimento do seu deber. Arriscan a vida en cada incendio porque saben que o seu labor é fundamental para defender unha parte esencial do noso país. Sen eles, Galicia estaría a mercé dunha das pragas máis dañinas para o noso ecosistema e en consecuencia, do noso territorio.

Sei que todos os galegos de ben se suman á enérxica condena por esta traxedia, comparten a vontade de eliminar de forma definitiva a lacra dos incendios da nosa terra e apoian a necesidade de ser implacables cos incendiarios.

Por iso, a Xunta proponse continuar traballando con toda a intensidade e coa máxima unidade para que a historia da nosa terra se desvincule completamente da lacra dos lumes. A única conduta posible é a que xorde da colaboración cidadá, da cooperación entre todas as administracións, coas forzas e corpos de seguridade e entre todos os grupos políticos.

Neste sentido, quixera informarlles que o conselleiros de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, e a conselleira do Medio Rural e do Mar, e eu mesmo, estamos en contacto co Goberno central,  que acaba de desprazar a unidade especial contraincendios dotada con 100 militares, así como cos alcaldes de Castrelo de Val e de Oímbra, e coas dúas forzas políticas con representación parlamentaria PSdeG e BNG. Agradezo de forma sincera a súa solidariedade e o seu respaldo incondicional ante este terrible suceso, en concreto, e na loita dos lumes, de forma xeral.

A unión de esforzos é o único camiño, é o único camiño posible para poder saír vitoriosos dun dos retos colectivos máis importantes aos que temos que facer fronte no noso país, máis aínda neste momento de extraordinaria seca que estamos vivindo e que agrava o risco de incendios e as consecuencias da actuación criminal dos incendiarios. Máis que nunca, temos que redobrar os esforzos para que os delitos forestais sexan detectados, sexan perseguidos e sexan suficientemente condenados.

Non podemos recuperar a vida deste home, pero si debemos manter acesa a súa memoria. A súa lembranza vainos a axudar a manter con máis forza a loita contra o lume, e servirá de seguro para que a cidadanía tome máis conciencia, tome máis conciencia da importancia de vencer esta batalla. Galicia emprega nela moitos recursos materiais e lamentablemente tamén recursos humanos. Agora perde a un dos seus fillos. Semellantes sacrificios non poden ser inútiles, non van ser inútiles.

En honor a este home que perde a súa vida pelexando polos demais, quero asegurar que a Xunta seguirá traballando con todas as súas forzas e quero solicitar, unha vez máis, precaución e a colaboración de todos os galegos e de todas as galegas para combater os incendios e os seus causantes, para combater os incendios e aos incendiarios. A todas as razóns que hai sempre, únese hoxe a dor por un galego que representa o mellor do noso país.

Descanse en paz Higinio Vivas López.

Moitas grazas.

¿Y tú qué opinas de esto?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s