El Tribunal suspende de forma cautelar el decreto del carbón ante el júbilo de la Xunta y las eléctricas gallegas

El Tribunal de la Unión Europea ha decidido suspender de forma cautelar los efectos del controvertido decreto del carbón, o lo que es lo mismo, la decisión de la Comisión Europea (CE) de autorizar que se den compensaciones a las compañías eléctricas españolas que utilizan carbón autóctono para producir electricidad.

El pasado 29 de septiembre, la Comisión Europea dio el visto bueno definitivo al Real Decreto español que permite conceder ayudas a las empresas eléctricas que empleen carbón autóctono hasta el 31 de diciembre de 2014.

Las eléctricas Endesa, Iberdrola y Gas Natural Fenosa recurrieron en Europa esta decisión ya que consideran que la autorización del Real Decreto del Carbón es contraria a otras disposiciones del Tratado de la UE, como las que regulan la libre circulación de mercancías y el mercado interior de la electricidad. Asimismo, sostienen que esta medida perjudicará a las centrales eléctricas que utilizan carbón importado y a las de ciclo combinado (que consumen gas natural), como ocurre en Galicia, que serían expulsadas del mercado.

En respuesta a los recursos interpuestos por las eléctricas españolas, el Tribunal de la UE ha decido suspender temporalmente las medidas adoptadas por la CE hasta que finalice el proceso judicial, que se estima que podría durar entre dos y tres meses.

La CE autorizó las ayudas económicas teniendo en cuenta que España había asegurado que se trata de una medida transitoria necesaria para «garantizar la seguridad del suministro de electricidad durante los próximos cuatro años en un país poco interconectado y con una elevada cuota de energías renovables (eólica y solar), cuya producción es altamente intermitente».

El pasado viernes, el Tribunal de la Unión Europea envió al Ministerio de Industria un escrito en el que le sugería la posibilidad de retrasar temporalmente la entrada en vigor del decreto.

El tribunal pedía al Gobierno que indicara la fecha de efecto de la resolución de la Secretaría de Estado de Energía y si el Reino de España contemplaba la posibilidad de abstenerse voluntariamente de aplicarla.

Los recursos cursados por las tres eléctricas ante la corte europea de Justicia contra la decisión del Ejecutivo comunitario se suman a los que presentaron el pasado 7 de octubre ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Supremo contra la norma aprobada por el Consejo de Ministros el pasado 1 de octubre. Estos últimos recursos se espera que empiecen a resolverse esta misma semana.

La Xunta valora de forma positiva la paralización temporal del decreto de carbón por el Tribunal de Luxemburgo. «La decisión del tribunal europeo se suma a la tomada la semana pasada por la Audiencia Nacional y refuerza la posición del gobierno gallego contra la reglamentación», asegura el Ejecutivo. Los recursos de la Xunta contra este real decreto siguen en curso ante el Tribunal Supremo y el Tribunal de Luxemburgo.

A XUNTA VALORA DE XEITO POSITIVO A PARALIZACIÓN TEMPORAL DA APLICACIÓN DO DECRETO DO CARBÓN POLO TRIBUNAL DE LUXEMBURGO

 

  • A decisión do tribunal europeo súmase á tomada a semana pasada pola Audiencia Nacional e reforza a posición do Goberno galego contra a regulamentación
  • Os recursos da Xunta de Galicia contra a aplicación deste real decreto seguen o seu curso ante o Tribunal Supremo e o Tribunal de Luxemburgo
  • A Xunta seguirá a manter o liderado na loita legal contra o Real Decreto que paraliza a actividade das centrais térmicas galegas, e seguirá a traballar para frear o que considera un ataque á viabilidade das térmicas galegas

 

Santiago, 3 de novembro de 2010.- A paralización cautelar da aplicación do decreto do carbón polo Tribunal de Luxemburgo foi valorada hoxe de xeito positivo por parte da Xunta de Galicia, que agarda que esta decisión sexa confirmada proximamente polo tribunal europeo. A Consellería de Economía e Industria que dirixe Javier Guerra quere manifestar o seu máximo respecto polas decisións xudiciais, e apuntou que esta paralización cautelar da aplicación do decreto, que se suma á da Audiencia Nacional, reforza a posición do Goberno galego fronte a esta regulamentación.

 A Xunta sempre mantivo dende o primeiro momento que o real decreto era prexudicial para Galicia, para as comarcas de Cerceda e As Pontes e as súas centrais térmicas, para o emprego directo e indirecto asociado ao seu funcionamento e para os ciclos combinados de Sabón e As Pontes.

 A Consellería de Economía e Industria salienta que os recursos da Xunta de Galicia contra a aplicación deste real decreto seguen o seu curso ante o Tribunal Supremo e o propio Tribunal de Luxemburgo, e lamenta que o Goberno central non recollera e ignorara os negativos efectos da entrada en vigor desta regulamentación na súa proposta ante a Comisión Europea, e que suporá o paro das centrais térmicas de Cerceda e As Pontes, e a redución da actividade dos ciclos combinados de Sabón e As Pontes e dos portos da Coruña e Ferrol, pondo en risco máis de 3.000 empregos e cun impacto económico de 1.200 millóns de euros.

 A Xunta seguirá a manter o liderado na loita legal contra o Real Decreto que paraliza a actividade das centrais térmicas galegas, e seguirá a traballar para frear o que considera un ataque á viabilidade das térmicas galegas cunhas axudas a todas luces incompatibles co mercado interior, traspasando os problemas sociais e económicos dunhas comunidades a outras, polo que o Goberno galego e a Consellería de Economía e Industria sempre defenderán os intereses de Galicia e dos galegos e, sobre todo, das comarcas mineiras.

Un comentario sobre “El Tribunal suspende de forma cautelar el decreto del carbón ante el júbilo de la Xunta y las eléctricas gallegas

¿Y tú qué opinas de esto?